تعمیر کار کرکره برقی, تعمیرات جک های درب پارکینگ, تعمیرکار جک پارکینگ, تعمیرکار جک پارکینگ, تعمیرکار درب برقی, تعمیرکار درب ریموتی, جک پارکینگ, خدمات سرویس دُر, درب اتوماتیک, درب بازکن برقی, درب شیشه ای, درب شیشه ای اتوماتیک, درب کنترلی, کرکره برقی, مقاله, نصب درب اتوماتیک

تعمیر جک پارکینگی 220 ولت V2 در ابریشم (سیلک)

تعمیر جک پارکینگی 220 ولت V2 در ابریشم (سیلک)

این روزها جک­های پارکینگ به یکی از نجهیزات بسیار پرکاربرد در انواع درب­های اتوماتیک تبدیل شده­اند که به علت کاربری راحت و سریعی که دارند می­توان آن­ها را در درب اغلب پارکینگ­ها در اماکن مختلف مشاهده نمود. به طور کلی جک­های پارکینگی به دو دسته جک­های بازویی و جک­های ریلی طبقه بندی می­شوند که هر کدام از آن­ها تفاوت­هایی با یکدیگر دارند.

خود جک­های بازویی هم دو دسته جک­های 220 ولتی و 24 ولتی را در بر می­گیرند که جک­های بازویی 220 ولتی نیز دو نوع هیدرولیکی و الکترومکانیکی دارند. هر کدام از این نوع جک­های پارکینگی ممکن است به مرور زمان دچار مشکلاتی شوند که جهت برطرف نمودن آن­ها می­بایست نسبت به تعمیر و عیب یابی آن­ها اقدام نمود.

نحوه عیب یابی جک پارکینگی 220 ولت V2

در این نوع از جک­های پارکینگی، نیروی چرخشی که توسط موتور دستگاه ایجاد می­شود به وسیله گیربکس به بازوها منتقل شده و منجر به باز و یا بسته شدن درب­ها می­شود. برای این که موتور این نوع جک­ها بتواند کار خود را انجام دهد، به جریان برق با ولتاژ 220 ولتی یا همان جریان برق مستقیم شهری نیاز دارد. ممکن است در زمان استفاده از این گونه جک­ها با مشکلاتی مواجه شوید که بسته به ایراد به وجود آمده می­بایست به روشی مشخص جهت برطرف کردن آن اقدام نمود. در ادامه به بررسی این ایرادات رایج و راه حل برطرف کردن آن­ها خواهیم پرداخت.

عدم عملکرد صحیح خازن­ها در جک

در جک­های پارکینگی 220 ولتی از خازن­هایی استفاده می­شود که وظیفه آن­ها به وجود آوردن یک اختلاف فاز برای شروع به کار جک­ها می­باشد. در صورتی که عملکرد این خازن­ها به خوبی انجام نگیرد و دچار ضعف شده باشند، ممکن است که درب­ها به طور کامل باز و یا بسته نشوند. در این حالت لازم است تا نسبت به تعویض این خازن­ها در جک مربوطه اقدام نمود. لازم به ذکر است که برای هر نوع از جک­ها یک خازن به خصوص وجود دارد.

اگر خازن­ها به اشتباه برای یک جک عوض شوند، عمر مفید موتور جک کاهش یافته و عملکرد مدار فرمان نیز با اختلال روبرو خواهد شد. به همین دلیل بهتر است که برای این کار حتما از یک فرد متخصص کمک بخواهید تا عملکرد جک پارکینگی شما و سیستم آن دچار مشکل نشود.

افزایش دمای موتور جک­ها

زمانی که درب پارکینگ به صورت مداوم باز و بسته شود، امکان داغ شدن موتورهای به کار رفته در جک­ها وجود دارد. به دنبال این امر سرعت موتور کاهش یافته و بازویی جک­ها نیز به کندی عمل خواهد کرد. در مواقعی که رفت و آمد در محل بسیار زیاد می­شود، توصیه می­کنیم که درب­ها را در حالت همیشه باز قرار داده و یا درب­ها را به گونه­ای تنظیم کرد که پس از هر چند بار باز و بسته شدن به صورت متوالی به مدت نیم ساعت موتورها خاموش شده تا استراحت کنند.

تغییر کردن برنامه ریزی مدار فرمان

کمتر پیش می­آید که میزان برنامه ریزی­های مدار فرمان در جک­های پارکینگی دچار تغییر شود؛ مگر این که شخصی مقدارهای عددی و ولومی و دیپ سوئیچی مدار فرمان را به هم زده باشد. با این حال ممکن است به دلیل اختلال در عملکرد مدار فرمان، این بخش نتواند مقدارهای برنامه ریزی را به درستی محاسبه کرده و در اجرای تایم­ها با مشکل مواجه شود.

اگر چنین اتفاقی بیفتد، جک­های پارکینگی عملکردی بیش از حد معمول و یا کمتر از آن خواهند داشت. در چنین حالتی هم می­بایست از راهنمایی یک فرد ماهر در زمینه تعمیر جک­های پارکینگی جهت تعمیر مدار فرمان خود استفاده کنید.

باز نشدن درب­های پارکینگ

اگر دیدید که نمی­توانید درب پارکینگ خود را با استفاده از ریموت باز کنید، اولین کار بررسی روشن شدن یا نشدن فلاشر در زمان فشردن دکمه ریموت می­باشد.

اگر فلاشر روشن نشده باشد:

در ابتدا مطمئن شوید که فیوز برق مربوط به تامین برق جک­های پارکینگ متصل است یا خیر. در صورت وصل بودن فیوز، مدار فرمان را باز کرده و ورودی برق آن را با کم یک فازمتر بررسی کنید تا ببینید که ولتاژ برق متصل به آن 220 ولت می­باشد و یا خیر. سپس فیوزهای شیشه­ای اضطراری قرار گرفته بر روی مدار فرمان را بررسی کنید که با مشاهده وصل بودن یک سیم نازک از قسمت میانی آن می­توان به سالم بودن این فیوزها پی برد. در صورتی که با هیچ کدام از این کارها نتوانستید مشکل را برطرف سازید به احتمال زیاد مشکل اصلی از مدار فرمان می­باشد که می­بایست نسبت به تعمیر آن اقدام نمود.

اگر فلاشر روشن شده باشد:

در این حالت می­بایست پیغام error را که بر روی صفحه دیجیتال مدار فرمان نمایش داده می­شود مشاهده نمایید. وقتی که جریان برق در داخل مدار فرمان برقرار باشد، می­توان موارد مختلفی را نام برد که منجر به این عیب شده باشند. هر کدام از این ایرادات نیز بستگی به نوع جک و خطای نمایش داده شده دارد که بر اساس هر کدام از این عوامل، امکان بروز مشکلات مختلفی وجود دارد.

با این حال یکی از رایج­ترین مسائلی که در عیب یابی جک­های پارکینگی می­توان از آن کمک گرفت، بررسی سنسورهای چشمی قرار گرفته در میان درب­ها می­باشد. در بیشتر جک­های پارکینگی در صورتی که این چشمی­ها خراب شوند درب­ها باز و یا بسته نخواهند شد. گاهی هم ممکن است که جک­ها تنها درب­ها را باز کرده و قادر به بستن مجدد آن­ها نباشند.

نحوه کنترل عملکرد سنسورهای چشمی

برای این که بتوان کارکرد سنسورهای چشمی قرار گرفته در بین درب­ها را کنترل نمود، می­توانید در برابر محدوده عملکردی چشمی­ها قرار بگیرید. اگر چشمی­ها سالم باشند و شما خودتان یا دستتان را در جلوی آن­ها قرار دهید، صدای رله را به شکل یک تیک خواهید شنید. در صورتی که هیچ گونه صدا و حرکتی از جانب چشمی­ها دیده نشود به معنای قطع بودن جریان برق سنسور چشمی­ها می­باشد. در گروهی از جک­های پارکینگی ممکن است که پیام error نشان داده شده بر روی صفحه دیجیتال به صورت FH و یا TC نمایش داده شود. از این رو هر زمان که چنین پیغام­هایی را بر روی صفحه دیجیتال مدار فرمان خود مشاهده کردید، به وجود یک مشکل در عملکرد چشمی درب­ها پی خواهید برد.

جمع بندی

جک پارکینگی 220 ولت گروهی از جک­های بازویی پارکینگی می­باشد که از آن­ها جهت باز و بسته کردن درب پارکینگ­ها به صورت اتوماتیک استفاده می­شود. استفاده مکرر و نادرست از این نوع جک­ها و همچنین کاربرد آن­ها به مدت طولانی ممکن است باعث پدیدار شدن مشکلاتی در عملکرد قسمت­های مختلف آن­ها شود که در چنین حالتی لازم است تا پس از عیب یابی جک پارکینگی نسبت به تعمیر قسمت­های مربوطه اقدام نمود.

لازم به ذکر است که این عیب یابی و تعمیر جک­های پارکینگی می­بایست تحت نظر یک فرد متخصص و با تجربه در این حوزه انجام گیرد تا بتوان از بازگشت عملکرد صحیح جک­ها اطمینان حاصل نمود.